Pluktuin Hemmen

In de parel van de Betuwe vind je Pluktuin Hemmen. Een fleurige oase waar je zelf naar hartelust bloemen mag plukken. Op natuurvriendelijke wijze telen we inmiddels talloze bloemen. Omdat we zorg voor de aarde en alles wat groeit en bloeit, leeft en beweegt belangrijk vinden. Daarom gebruiken we geen kunstmatige meststoffen en spuiten we zeker geen gif en gaan we mee met het ritme van de seizoenen.  In de Pluktuin kun je terecht voor een groot assortiment bloemen: slowflowers, van het seizoen, lokaal en gifvrij gekweekt. 

 

                                                                                                      Wist U dat………

De Pluktuin Hemmen sinds april 2026 Het Skal certificaat mag voeren?

Bij Pluktuin Hemmen telen wij onze bloemen met zorg voor mens, natuur en omgeving.

Daarom zijn wij trots op ons Skal-Certificaat.

Skal Biocontrole is de officiele organisatie in Nederland die toezicht houdt op biologische productie. Dit betekent dat onze pluktuin regelmatig gecontroleerd wordt en voldoet aan strenge eisen op het gebied van biologische teelt.

voor onze bloemen houdt dat in:

    # Geen gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen

    #  Geen kunstmest                                                            

              # Teelt met respect voor bodem, insecten en biodiversiteit

# Eerlijke en duurzame werkwijze                             

# Transparante en gecontroleerde productie           

Wanneer je bloemen plukt of een boeket koopt bij Pluktuin Hemmen, kies je dus voor 

GIFVRIJE,  LOKAAL  GETEELDE  EN  VERANTWOORD  GEKWEEKTE  BLOEMEN.

Zo geniet je niet alleen van een prachtig boeket, maar draag je ook bij aan een gezondere leefomgeving.

 Natuurlijk mooi, eerlijk geteeld en met liefde gekweekt!

Aan het onderstaande logo is te herkennen dat een bedrijf het skal certificaat heeft

 

NL-BIO-01

Volg ons voor het laatste nieuws

Foto Galerij

foto impressie april 2026

MEI-JUNI

Update ;

De afgelopen dagen heeft de natuur zich flink laten zien. Er is veel regen gevallen en zelfs stevige hagel heeft onze pluktuin bezocht. Op sommige plekken staat het land daardoor behoorlijk onder water. Gelukkig zien we ook dat alles goed groeit …..misschien zelfs iets te goed , want vooral het onkruid lijkt het uitstekend naar zijn zin te hebben.

Achter de schermen wordt hard gewerkt door een geweldige groep vrijwilligers. Samen zorgen zij er o.a. voor dat het onkruid wordt verwijderd en dat de grond weer mooi los en luchtig wordt gemaakt. Zo krijgen de bloemen alle ruimte om sterk en gezond verder te groeien.

We zijn afhankelijk van het weer en de gestage klimaatverandering, we zullen moeten meebewegen.

Wanneer de planten en bloemen voldoende gegroeid zijn en de pluktuin klaar is om bezoekers te ontvangen, zullen we de “deuren” openen.

Zodra we daar meer zicht op hebben, laten we dat uiteraard direct weten via onze website en onze mediakanalen.

Wij kijken ernaar uit om jullie binnenkort te mogen verwelkomen tussen de bloemen!

Scroll naar boven